انتخاب بهترین تیغ و فرز مناسب با پروژه خود

فروشگاه صنعتی کات بیت

logo
ثبت نام
شنبه 31 شهریور 1403 09:22:57

انتخاب تیغ و فرز مناسب پروژه های خود

وقتی صحبت از برش موفقیت آمیز CNC میشود ، انتخاب بهترین تیغ و فرز برای پروژه شما شبیه انتخاب بهترین لاستیک برای قرار دادن زیر ماشین است. موقعیت‌ هایی وجود دارد که آج‌ های تابستانی عالی کار می‌کنند، اما هرگز نمی‌خواهید با آن‌ها در کولاک گیر کنید. برای یک خودروی اسپورت، شما ممکن است به یک لاستیک با کارایی بالا نیاز داشته باشید.

ابزار فرز مارپیچی Downcut
ابزار های مارپیچی Downcut بهتر است برای مواد نازک‌تر یا زمانی که نیاز به یک برش با کیفیت بالا در سطح بالایی قطعات بریده شده است استفاده شود. مزیت این برش تمیزتر این است که مواد زائد (خاک اره و غیره) به جای اینکه بیرون بیایند، مانند مارپیچ برش بالا، به داخل بستر دستگاه رانده میشوند.

ابزارهای مارپیچ رو به پایین اغلب به کاهش سرعت برش نیاز دارند زیرا گرد و غبار به داخل مواد رانده می شود. اصطلاح "downcut" به جهت گیری تیغه های مارپیچی (شیارها) نسبت به جهت چرخش ابزار اشاره دارد. می توان آن را به عنوان یک ملخ هواپیما در نظر گرفت که در جهت مخالف می چرخد ​​و هوا را به جلو می راند.

ابزار فرز مارپیچی Upcut
فرز های مارپیچی Upcut تراشه‌ها (و مواد شما) را به سمت بالا می‌کشند و از روی میز دور می‌کنند (با upcut، ملخ هواپیما در جهت درست می‌چرخد). آنها در پاک کردن تراشه ها از برش های شما برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قطعات عالی هستند و بنابراین در برش های عمیق تر عالی هستند. به دلیل جهت برش بالای تیغه ها، این فرز ها تمایل دارند قسمت بالایی ورق مانند تخته سه لا MDF با روکش ملامینه را خرد کنند.
همچنین باید مطمئن باشید که
, ورق شما به طور ایمن روی میز نگه داشته شده است تا در حین برش، تیغ فرز آن را بلند نکند.


ابزار فرز فشرده سازی
فرز های فشرده سازی ترکیبی از فرز های بالا و پایین هستند که می توانید آن ها را در تیغه پیچیده فرز مشاهده کنید. این قطعات تخصصی به طور همزمان تراشه ها را بیرون می کشند، در حالی که سطح برش تمیزی را در دو طرف مواد کار شما باقی می گذارند. از این نظر، آنها بهترین هستند. فرز های فشرده سازی برای ملامینه عالی هستند و پروژه هایی که هر دو طرف مواد برش خورده نیاز به پرداخت تمیز دارند.
کته مهم فرز های فشرده سازی در هزینه بالاتر آنهاست. بنابراین توصیه می شود که این فرز ها برای پروژه های تخصصی که برای آنها در نظر گرفته شده اند استفاده شوند.

فرز های V-Groove
فرز های V-Groove یک فرز تخصصی هستند که به دلیل شکل نوک منحصر به فرد خود نامگذاری شده اند و معمولاً برای اهداف برش تزئینی استفاده می شوند. کانال نوک تیز و نوک تیز آنها برای حروف، حکاکی، علامت گذاری یا انواع پروژه های مشابه ایده آل است. شیارهای V در زوایای مختلفی برای مطابقت با ظاهر خاصی که در یک برش مشخص می خواهید به وجود می آیند.
سوالات رایج در مورد ابزار فرز:

سوال: چه متریالی برای تیغ و فرز ها بهتر است؟

پاسخ: برای ساخت تیغ و فرز گزینه های مختلفی وجود دارد. رایج ترین گزینه ها فولاد و کارباید هستند. با این حال، در حالی که تیغ و فرز فولادی ارزان تر هستند و کیفیت آن نسبت به کارباید بسیار پایین تر است . یک قطعه کارباید جامد نه تنها از فولاد عمر بیشتری دارد ، بلکه در دماهای بالاتر برای سرعت برش سریع‌تر بهتر عمل می‌کند و برش تمیزتری نسبت به فولاد ایجاد می‌کند. به این دلایل، فروشگاه CUTBIT به طور انحصاری ابزار تیغ و فرز کارباید جامد را به فروش می رساند.

سوال: آیا همه تیغ و فرزهای کات بیت با همه روترهای CNC کار می کنند؟
پاسخ: بله این تیغه ها قابلیت نصب روی همه دستگاه های CNC فرز را دارند و فقط باید متناسب با قطر شفت تیغ ها و سایز کلت اسپیندل ها ، فشنگی های مناسب تهیه و نصب گردد.



آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی