نکته های مهم در مورد خرید تیغ فرز های CNC

فروشگاه صنعتی کات بیت بورس تیغ فرز و ابزار آلات CNC سنگ و چوب و فلزات

logo لطفا منتظر بمانید...
ثبت نام
شنبه 1 اردیبهشت 1403 17:30:17

نکته های مهم در مورد خرید تیغ فرز های CNC

تیغه اور فرز و تیغه CNC از جمله ابزاری است که اساتید نجار در زمان ساخت سازه‌های چوبی برای زیباتر شدن کار از آن بهره می‌گیرند. این تیغه‌ها در اندازه و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند و اساتید می‌توانند بر اساس نیاز خود و طرحی که مد نظر دارند، از تیغه مخصوص به آن استفاده کنند.
تیغه اور فرز به‌تنهایی هیچ کاربردی ندارد و برای استفاده از آن نیاز به دستگاه‌هایی مانند اور فرز یا CNC دارید.


چگونه کیفیت یک تیغ را تشخیص دهیم؟ چرا قیمت تیغ اور فرزها متفاوت است؟

سؤالی که اکثر مصرف کنندگان تیغ اور فرز و سیان سی می‌پرسند این است که چرا یک تیغ مشابه از دو برند تفاوت قیمت بسیار زیادی دارند؟ در جواب این سؤال باید ویژگی‌هایی که قیمت این تیغه‌ها را تعیین می‌کنند بررسی کنیم.


تراکم الماس تیغ:

به‌جرئت می‌توان گفت ۹۰% قیمت یک تیغ برای الماس آن است. هر چه تراکم الماس زیادتر باشد دوام آن بیشتر است و مدت زمان بیشتری می‌توان با آن تیغ کار کرد اما هر چه تراکم کمتر باشد احتمال سوختن یا خراب شدن الماس آن بیشتر است.


پهنای الماس تیغ:

اگر تیغ‌های ارزان قیمت را در کنار تیغ‌های گران قیمت بگذارید متوجه می‌شوید که پهنای الماس آن‌ها بسیار نازک‌تر است. هر چه پهنای الماس‌ها بیشتر باشد پس از کند شدن تیغ می‌توانید به‌دفعات بیشتری آن‌ها را تیز کنید.


قطر شفت تیغ:

یکی دیگر از عواملی که در شکنندگی تیغ بسیار مؤثر است قطر شفت تیغ است. تیغ‌هایی با شفت قوی‌تر و قطر بیشتر نسبت به تیغ‌هایی با شفت ضعیف‌تر مقاومت بیشتری در برابر فشارها دارند.


معرفی انواع برندهای تیغ CNC و اور فرز موجود در ایران:

برندهای مختلفی از تیغ فرز و تیغ CNC وارد بازار ایران می‌شوند که در این بخش به معرفی هر یک از این تولید کننده‌های فعال در بازار ایران می‌پردازیم.

Freud: فرود یک شرکت ایتالیایی تولید کننده تیغه برش و تیغ فرز است. فرود تولید کننده تیغه‌های باکیفیت در صنعت چوب است.

CMT: این برند تحت عنوان ابزار نارنجی شناخته می‌شود و ساخت ایتالیا است. محصولات این برند ایتالیایی هم کیفیت بالایی دارد. به‌جرات می‌توان گفت این برند توانسته است بخش قابل توجهی از بازار تیغ ابزار آسیا و اروپا را از آن خود کند.

ARDEN: محصولات این شرکت به رنگ طلایی و ساخت تایوان هست. تنوع محصولات آردن نسبتاً خوب و قابل قبول است.

DAMAR: تنوع بسیار بالای محصولات و کیفیت و قیمتی قابل قبول باعث شده است تا دامار خریداران بسیاری را به خود جلب کند. تیغه‌های این برند ساخت چین بوده اما کیفیتی قابل قبول دارند.

همچنین برندهای دیگری مانند litez، Gol، Alberto، EZ CUT، Classic, Woodtech در بازار ایران محصولاتشان را به فروش می‌رسانند.


در ادامه شما را با دسته بندی تیغه‌ها از نظر کارایی و قابلیت‌ها به شما معرفی خواهیم کرد. تیغ‌های فرز معرفی شده در این نوشته هم اکنون در فروشگاه ((کات بیت)) موجود و امکان خرید مطمئن و باقیمت مناسب را خواهید داشت.

انواع تیغ فرز چوب سی ان سی پر مصرف


تیغهای مخروطی منبت-تیغ مخروطی 3 به 12

تیغ برش یا تیغ شیازن-تیغ سرتخت 4-8-12

تیغ سرگرد-8-12

تیغ پروفیل لبه

تیغ پروفیل تزیینی

تیغ وی یا وی بیت-60 و 45 درجه

تیغ کف تراشی-قطر 60 یا 70

فشنگی 4-8-12

ضمنا چنانچه تیغ مورد نظر شما در لیست محصولات سایت پیدا نکردید با شماره 09101953046 02166518278 تماس بگیرید.
در اولین فرصت فراهم میکنیم

قیمت مناسب
ارسال برای تمام ایران
کیفیت عالی

اپلیکیشن کات بیت را نصب کنید.